مقامات فدرال رزرو از یک افزایش بزرگ دیگر نرخ بهره حمایت کردند

 کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو می‌گوید: «تورم با هدف ما فاصله زیادی دارد، بنابراین اقدامات بیشتری لازم است»

یکی از مقامات فدرال رزرو پیشنهاد کرد که از افزایش 0.75 درصدی دیگر در اواخر این ماه برای مبارزه با تورم، که آخرین سیاست‌گذار است، حمایت می‌کند.

مقامات درباره افزایش 0.5 و 0.75 امتیازی در نشست سیاست آتی خود در 20 تا 21 سپتامبر بحث کرده اند، اما آنها در برابر انتظارات بازار از حرکت بزرگتر عقب نشینی نکرده اند.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی روز جمعه خود به طور مشخص نگفت که آیا از افزایش نرخ بهره 0.5 یا 0.75 واحدی حمایت خواهد کرد، اما اظهارات وی به شدت حاکی از آن بود که او از افزایش نرخ بهره بیشتر حمایت می کند.

آقای والر طی سخنانی در کنفرانسی در اتریش گفت: "با نگاهی به نشست بعدی ما، از افزایش قابل توجه دیگری در نرخ سیاست حمایت می کنم." چنین افزایشی "برای رسیدن نرخ سیاست به شرایطی که به وضوح تقاضا را محدود می کند" ضروری است.

کریستوفر والر گفت که افزایش قابل توجهی در نرخ بهره ضروری است «تا نرخ سیاست به شرایطی برسد که به وضوح تقاضا را محدود کند».

عکس: پاتریک سمانسکی/پرس

وی افزود: «بر اساس تمام داده‌هایی که از آخرین جلسه [فدرال رزرو] دریافت کرده‌ایم، معتقدم تصمیم سیاست در نشست بعدی ما ساده خواهد بود.»

در همین راستا، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، گفت که تورم بالا او را به این نتیجه می رساند که بانک مرکزی باید زودتر از آنچه که او پیش بینی کرده بود، نرخ معیار وجوه فدرال بانک مرکزی را تا حدود 4 درصد افزایش دهد.

او روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت: «با توجه به تداوم تورم، برای رسیدن به آن نرخ باید کمی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کردم حرکت کنیم.» او از مشخص کردن اینکه چه اندازه افزایش نرخ را در این ماه ترجیح می دهد خودداری کرد.

اظهارات آقای والر توضیح داد که چرا کاهش تورم در ماه اوت چشم انداز کوتاه مدت او را تغییر نمی دهد. وزارت کار قرار است هفته آینده شاخص قیمت مصرف کننده را برای آگوست منتشر کند.

وی به این نکته اشاره کرد که چگونه کاهش کوتاه مدت فشارهای تورمی در سال گذشته، از جمله قیمت‌های به اصطلاح اصلی که شامل اقلام غذایی و انرژی نمی‌شود، بانک مرکزی را به تعویق در برنامه‌های برداشت محرک سوق داد. تورم متعاقبا شتاب گرفت.

آقای والر گفت: «اگر یک قضاوت نادرست دیگر به اعتبار فدرال رزرو لطمه بزند، عواقب فریب خوردن توسط یک نرم شدن موقت تورم می‌تواند حتی بیشتر شود. بنابراین تا زمانی که شاهد تعدیل معنادار و مداوم افزایش قیمت‌های اصلی نباشم، از برداشتن گام‌های مهم بیشتر برای تشدید سیاست‌های پولی حمایت خواهم کرد.»

افکار خود را به اشتراک بگذارید

در مورد چشم انداز اقتصادی فعلی چه سؤالاتی دارید؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

در حالی که بسیاری از پیش‌بینی‌کنندگان اکنون انتظار دارند که CPI نشان دهد که تورم کلی در ماه گذشته به دلیل کاهش قیمت سوخت کاهش یافته است، خانم مستر گفت که وزن کمتری برای کاهش قیمت‌های انرژی قائل است زیرا نگران است که قیمت‌ها در اواخر امسال دوباره افزایش پیدا کنند. بن بست بین روسیه و اروپا در عوض، او گفت که می‌خواهد نشانه‌هایی ببیند که فشارهای قیمتی در بخش خدمات، که می‌تواند به طور گسترده‌تری منعکس‌کننده افزایش دستمزدها باشد، تعدیل‌کننده است.

او گفت: «من از یک گزارش خوب در مورد تورم استقبال می‌کنم، اما فکر نمی‌کنم که یک گزارش دیدگاه من را تغییر دهد که ما واقعاً در سطح تورم بالایی هستیم و خطرات آن بالا ماندن آن است.»

مقامات فدرال رزرو امسال نرخ ها را با سریع ترین نرخ از اوایل دهه 1980 افزایش داده اند و نرخ معیار صندوق های فدرال را از نزدیک به صفر در ماه مارس به محدوده بین 2.25 تا 2.5 درصد در جولای رسانده اند.

در هفته‌های اخیر، مقامات تمرکز خود را به سمت نقطه پایانی برای افزایش نرخ معطوف کرده‌اند و بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که نرخ صندوق‌های فدرال ممکن است به حدود 4 درصد افزایش یابد. نشست سپتامبر احتمالاً بر این موضوع تمرکز خواهد کرد که مقامات چقدر سریع فکر می کنند باید برای رسیدن به چنین سطحی تلاش کنند.

آقای والر گفت که چشم انداز اقتصادی آنقدر نامطمئن است که مقامات نتوانند با اطمینان زیاد نرخ بهره را در شش ماه آینده پیش بینی کنند و در عوض توضیح داد که انتظار دارد به تغییرات تورم چه واکنشی نشان دهد.

اگر تورم طبق انتظار او تعدیل شود، آقای والر گفت که فدرال رزرو ممکن است نرخ وجوه فدرال رزرو را تا حدود 4 درصد افزایش دهد و سپس منتظر بماند تا ببیند چشم انداز اقتصادی چگونه توسعه می یابد. در مقابل، فدرال رزرو در صورت شتاب گرفتن تورم در ماه های آینده باید نرخ را به بالای 4 درصد برساند و اگر تورم ناگهانی کاهش یابد، مقامات ممکن است بتوانند از افزایش 4 درصدی آن جلوگیری کنند.

در اظهارات جداگانه روز جمعه، رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی، استر جورج، نگرانی در مورد ارائه پیش بینی های بیش از حد دقیق را تکرار کرد. او در سخنانی که عملاً در یکی از اتاق‌های فکر واشنگتن ارائه شد، گفت: «هرچقدر که ممکن است رضایت‌بخش نباشد، بررسی نرخ اوج سیاست در این مرحله احتمالاً فقط حدس و گمان است».

منبع: وال استریت ژورنال

نظرات