شهر نمونه دوستدار محیط زیست که در تیانجین ریشه دوانده است

سینو-سنگاپور اکو شهر تیانجین - به عنوان یک پروژه همکاری دوجانبه شاخص بین دولت های چین و سنگاپور پس از پیشنهاد آوریل 2007 برای ساخت مشترک یک شهر بوم گردی در چین راه اندازی شد - یک مدل پیشگام برای رشد ارائه می دهد که شهرنشینی سریع و شهری را در نظر می گیرد. تاکید روزافزون بر توسعه پایدار در سراسر جهان.

چین و سنگاپور همکاری نزدیکی برای پیشبرد توسعه شهر زیست محیطی داشته اند، با هدف اعلام شده تثبیت بهترین شیوه ها برای تبدیل جایی که زمانی یک زمین بایر شور-قلیایی بود به شهری مرفه که از نظر محیط زیست دوست، از نظر اجتماعی هماهنگ و از نظر اقتصادی پایدار است.

این شهر زیست محیطی 30 کیلومتر مربعی - که در منطقه ساحلی Binhai New، 45 کیلومتری شرق مرکز شهر تیانجین و 20 کیلومتری بندر شهرداری قرار دارد - به عنوان شهری مدرن و پایدار برنامه ریزی شده است که می تواند جمعیتی بالغ بر 350000 نفر را پشتیبانی کند.

تئو انج چئونگ، مدیر عامل سرمایه گذاری و توسعه شهر بوم گردی چین و سنگاپور تیانجین، یا استاد SSTEC، گفت: این شهر با هدف به اشتراک گذاشتن تجربه سنگاپور در توسعه اقتصادی که با حفاظت از محیط زیست و هماهنگی اجتماعی سازگار است، آغاز شد. توسعه دهنده اکو سیتی

SSTEC یک سرمایه گذاری مشترک 50-50 بین یک کنسرسیوم چینی به رهبری گروه ساخت و ساز و سرمایه گذاری زیرساخت تیانجین و یک کنسرسیوم سنگاپور به رهبری گروه Keppel است.

تئو که برخی از عوامل اصلی این دستاورد را برشمرد، گفت: «من می‌توانم بگویم که طی سال‌ها، شهر بوم‌گردی تیانجین بسیار موفق بوده است.

اولاً، این منطقه در ابتدا یک زمین بایر با آب های بسیار آلوده بود. وی گفت که جمعیت این منطقه در آن زمان حدود 3000 نفر بود و با راه حل های مختلف مهندسی، زمین بازسازی و آب پاکسازی شد.

"امروز ما دریاچه های زیبا را به جای حوضچه های فاضلاب آلوده می بینیم. این اولین کاری است که ما انجام دادیم، بازسازی زمین به چیزی که بسیار قابل زندگی و سازگار با محیط زیست است."

تئو گفت، دومین کاری که دو کشور با هم در تیانجین انجام دادند این بود که برخی از درس های برنامه ریزی شهری سنگاپور را بخوانند و آنها را در شهر چین به کار ببرند.

"از نظر برنامه ریزی برای کل شهرمان، ما آن را از ابتدا توسعه دادیم تا از نظر اجتماعی دوستانه و بسیار قابل زندگی باشد. به عنوان مثال، ما مطمئن می شویم که فضای سبز زیادی وجود دارد، پارک های زیادی وجود دارد. بنابراین ساکنان اینجا وقتی بیرون می روند، آنها می توانند به راحتی به یک پارک راه بروند."

طراحی به گونه‌ای است که می‌توانید بدون نیاز به حمل‌ونقل برای بسیاری از ملزومات روزانه خود پیاده روی کنید و در نتیجه انتشار کربن تولید شده از طریق حمل‌ونقل را کاهش دهید.

تئو گفت که سومین عامل کلیدی در موفقیت شهر این است که اهداف برنامه ریزی و توسعه آن بسیار واضح بود، بنابراین یک سری شاخص های کلیدی عملکرد وجود دارد که شهر از آنها پیروی می کند.

ما از ابتدا بر ساختمان‌های 100 درصد سبز اصرار داشتیم، بنابراین این امر باعث کاهش انتشار کربن نیز شده است.

تئو گفت که از ساختمان‌های سبز با قابلیت بازیافت زباله و انرژی‌های تجدیدپذیر گرفته تا پارک‌های با دسترسی آسان، «شاخص‌های زیادی وجود دارد که شهر اتخاذ می‌کند، و این شاخص‌ها در طول سال‌ها مورد بازنگری قرار گرفته‌اند تا اطمینان حاصل شود که همگام با استانداردهای بین‌المللی رایج برای شهر‌های زیست‌محیطی هستند. ".

این شهر زیست محیطی بیش از 120000 ساکن دائمی و 14000 شرکت دارد. همچنین 34 مدرسه و مهدکودک با نزدیک به 23400 دانش آموز، مراکز اجتماعی که به ادغام رفاه عمومی کمک می کنند و سه بیمارستان بزرگ، از جمله یکی برای زنان و زایمان، وجود دارد.

امکانات دیگر عبارتند از 38 پارک شهری و مکان‌های دیدنی متعدد، مانند موزه ملی دریایی و پارک موضوعی ماجراجویی. شبکه حمل و نقل عمومی شامل یک ارتباط ریلی بین اکو شهر و سایر مناطق تیانجین است.

منبع: Chinadaily

نظرات