ایلان ماسک می گوید تسلا قیمت نرم افزار کمک راننده FSD را در ماه سپتامبر 25 درصد افزایش خواهد داد

 تسلا در نظر دارد برای سیستم کمک راننده ممتاز خود که در ایالات متحده به عنوان گزینه Full Self-Driving یا FSD به بازار عرضه می شود، قیمت 25 درصدی را افزایش دهد.

FSD در حال حاضر 12000 دلار با اشتراک 199 دلار در ماه هزینه دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بلافاصله مشخص نکرد که آیا قیمت اشتراک نیز افزایش خواهد یافت یا خیر.

این سازنده خودروهای الکتریکی همچنین نسخه جدیدی از نرم افزار FSD بتای خود را با نسخه 10.69 ارائه می کند که به رانندگان روزمره اجازه می دهد تا ویژگی های جدید سیستم کمک راننده را قبل از رفع اشکال کامل در جاده های عمومی آزمایش کنند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز یکشنبه از افزایش ۲۵ درصدی قیمت سیستم کمک راننده ممتاز این شرکت خبر داد که با نام Full Self-Driving یا FSD به بازار عرضه می شود. ماسک در توییتی گفت که قیمت از 12000 دلار در 5 سپتامبر به 15000 دلار افزایش خواهد یافت.

امروزه، تسلا 12000 دلار پیش پرداخت برای FSD یا 199 دلار در ماه به صورت اشتراک از مشتریان دریافت می کند.

ماسک بلافاصله به افزایش هزینه اشتراک FSD اشاره نکرد و تسلا به درخواست اطلاعات بیشتر پاسخ نداد.

تمام خودروهای جدید تسلا با بسته استاندارد کمک راننده به نام Autopilot عرضه می‌شوند که شامل ویژگی‌هایی مانند «Cruise Control» و «Autosteer» است. اینها به دوربین‌ها، سایر حسگرها، سخت‌افزار و نرم‌افزار متکی هستند تا به‌طور خودکار خودروی تسلا را در محور خود نگه دارند و با سرعت ترافیک اطراف حرکت کنند.

گزینه کمک راننده تسلا با بالاترین قیمت، FSD، شامل مواردی است که این شرکت «کنترل علائم ترافیک و توقف» و «Navigate on Autopilot» را از جمله ویژگی‌های آن می‌نامد.

این ویژگی‌های پیشرفته‌تر در نظر گرفته شده‌اند تا به خودروهای تسلا اجازه دهند به‌طور خودکار علائم و علائم راهنمایی و رانندگی را شناسایی کرده و سرعت خود را کاهش دهند. هنگام درگیر کردن چراغ‌های راهنما، از رمپ بزرگراهی به رمپ خارج از بزرگراه حرکت کنید. تغییر خطوط را ایجاد کنید و از خروجی ها خارج شوید.

تسلا به رانندگان می‌گوید که مراقب باشند و آماده باشند که فرمان و ترمز خودروهای خود را در هر زمانی که از Autopilot یا FSD استفاده می‌کنند، به دست بگیرند. فناوری آن خودروهای تسلا را خودمختار نمی کند.

یکی از ویژگی‌های تسلا به نام احضار هوشمند به رانندگان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از گوشی هوشمند و اپلیکیشن موبایل تسلا مانند یک کنترل از راه دور، با خودروی خود از آن سوی پارکینگ تماس بگیرند و به آرامی، بدون اینکه کسی پشت فرمان باشد، به محل ایستاده بروند.

در حالی که برخی از ویژگی‌های FSD نیز در گزینه‌ای با قیمت پایین‌تر به نام Enhanced Autopilot یا EAP گنجانده شده‌اند، تنها مشتریان تسلا که گزینه ممتاز را خریداری کرده یا مشترک آن هستند، می‌توانند درخواست دسترسی به FSD Beta، نسخه آزمایشی سیستم تسلا، کنند.

کاربران FSD Beta قرار است از تسلا «امتیاز ایمنی» بالایی کسب کنند تا به سیستم دسترسی پیدا کنند و آن را حفظ کنند.

رویکرد تسلا به طور یکسان از سوی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها و دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مورد انتقاد و بررسی نظارتی قرار گرفته است.

ماسک همچنین روز یکشنبه در توییتی نوشت: با این حال، این شرکت در حال پیشروی است و آخرین نسخه بتا FSD را برای تعداد کمی از کاربران عرضه می کند.

پیش از این، او در توییتر نوشت: «تغییرات زیادی در کد وجود دارد، بنابراین این یک انتشار محتاطانه خواهد بود. عرضه در 20/8 تا 1000 مالک تسلا، سپس 10.69.1 هفته آینده برای پاسخگویی به بازخورد و انتشار برای حدود 10 هزار مشتری، سپس 10.69.2 هفته پس از آن و عرضه برای بقیه FSD بتا.

مالکانی که به FSD Beta دسترسی پیدا می‌کنند، می‌توانند از طریق خودروهای خود بازخورد خود را به شرکت ارسال کنند، زمانی که سیستم از کار می‌افتد یا مشکلی ایجاد می‌کند. تسلا قبلا گفته بود که 100000 درایور FSD Beta را نصب کرده اند.

تسلا در حال برنامه ریزی برای تبدیل FSD Beta حتی بیشتر به جریان اصلی است.

در جلسه سالانه سهامداران تسلا 2022 در 4 آگوست، ماسک گفت که FSD بتا تا پایان سال جاری برای هر کسی که آن را درخواست کند در دسترس خواهد بود. در اینجا نقل قولی از متن جلسه تامسون فایننشال آمده است:

ما همچنان در حال پیگیری هستیم تا بتا امسال FSD گسترده در آمریکای شمالی به کار گرفته شود. بنابراین، اساساً باید بگویم که FSD تا پایان سال جاری برای هر کسی که آن را درخواست کند در دسترس خواهد بود.

در میان افرادی که این به‌روزرسانی با انتشار محدود را در این آخر هفته دریافت می‌کنند، تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی به طور گسترده دنبال می‌شوند که کالاهای تسلا را می‌فروشند و ویدیوهای پشتیبانی شده از تبلیغات را در کانال‌های YouTube اجرا می‌کنند، جایی که آخرین نسخه‌های تسلا و موارد دیگر را بررسی می‌کنند.

از سال 2016، NHTSA 38 کاوشگر را برای برخورد با خودروی تسلا باز کرده است که تصور می‌شد سیستم‌های کمک راننده از جمله خلبان خودکار و سیستم‌های پیشرفته‌تر، عاملی برای برخورد با خودروهای تسلا هستند. 19 کشته به عنوان بخشی از آن برخوردهای تسلا در دست بررسی گزارش شده است.

به طور جداگانه، DMV کالیفرنیا اخیراً تسلا را به شیوه‌های بازاریابی فریبنده با توجه به ویژگی‌های موجود در خودروهایش متهم کرد و در حال انجام بررسی فنی سیستم‌های تسلا از جمله FSD Beta است.

Ashok Elluswamy، مدیر نرم‌افزار Autopilot تسلا، آخر هفته در توییتر گفت: «Autopilot از 40 تصادف در روز جلوگیری می‌کند که در آن رانندگان انسانی به‌جای ترمز به اشتباه پدال گاز را روی 100 درصد فشار می‌دهند.» تسلا معمولاً داده‌های مربوط به سیستم‌های خود را برای تأیید ادعاهای خود در اختیار محققان شخص ثالث قرار نمی‌دهد.

CNBC

نظرات