پاول هشدار می دهد که "دردی" در پیش است زیرا فدرال رزرو برای کاهش تورم مبارزه می کند

 

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز جمعه متعهد شد که بانک مرکزی از ابزارهای ما برای حمله به تورمی که همچنان نزدیک به بالاترین سطح خود در بیش از 40 سال گذشته است، "به شدت استفاده خواهد کرد".

پاول در سخنرانی سالانه خود در جکسون هول، وایومینگ، اضافه کرد که نرخ های بهره بالاتر احتمالا «برای مدتی ادامه خواهد داشت. سوابق تاریخی به شدت نسبت به سیاست‌های سست‌کننده پیش از موعد هشدار می‌دهد.»

این اظهارات در حالی مطرح می شود که نشانه هایی مبنی بر اینکه تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد، اما نشانه های کاهش قابل توجهی را نشان نمی دهد، بیان می شود. پاول گفت که فدرال رزرو تحت تاثیر یک یا دو ماه اطلاعات قرار نخواهد گرفت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز جمعه تعهد شدیدی را مبنی بر توقف تورم ارائه کرد و هشدار داد که انتظار دارد بانک مرکزی به افزایش نرخ‌های بهره به گونه‌ای ادامه دهد که "مقداری درد" برای اقتصاد ایالات متحده ایجاد کند.

پاول در سخنرانی سیاست سالانه مورد انتظار خود در جکسون هول، وایومینگ، تأیید کرد که فدرال رزرو از ابزارهای ما به شدت استفاده خواهد کرد تا به تورمی حمله کند که هنوز نزدیک به بالاترین سطح خود در بیش از 40 سال گذشته است.

حتی با وجود چهار افزایش متوالی نرخ بهره که در مجموع 2.25 واحد درصد افزایش می یابد، پاول گفت: «این مکان جایی برای توقف یا توقف نیست» حتی اگر نرخ های معیار احتمالاً در حوزه ای باشد که نه محرک و نه محدودکننده رشد در نظر گرفته می شود.

وی در اظهارات آماده‌شده گفت: «در حالی که نرخ‌های بهره بالاتر، رشد آهسته‌تر و شرایط نرم‌تر بازار کار باعث کاهش تورم می‌شود، دردسرهایی را نیز برای خانوارها و مشاغل به همراه خواهد داشت». اینها هزینه های ناگوار کاهش تورم است. اما شکست در بازگرداندن ثبات قیمت به معنای درد بسیار بیشتری خواهد بود.

سهام پس از سخنرانی پاول سقوط کرد و میانگین صنعتی داوجونز بیش از 500 واحد کاهش یافت. بازدهی خزانه داری از بالاترین سطح خود در جلسه بود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که نشانه هایی مبنی بر اینکه تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد، اما نشانه های کاهش قابل توجهی را نشان نمی دهد، بیان می شود.

دو معیار سنجش دقیق، یعنی شاخص قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، قیمت‌ها را در ماه جولای تغییر چندانی نشان دادند که عمدتاً به دلیل کاهش شدید هزینه‌های انرژی بود.

در عین حال، سایر بخش های اقتصادی نیز در حال کند شدن هستند. به ویژه مسکن به سرعت در حال سقوط است و اقتصاددانان انتظار دارند که افزایش شدید استخدام در یک سال و نیم گذشته احتمالاً کاهش یابد.

با این حال، پاول هشدار داد که تمرکز فدرال رزرو بیشتر از داده های یک یا دو ماهه است و تا زمانی که تورم به هدف بلندمدت 2 درصد نزدیکتر شود، به حرکت خود ادامه خواهد داد.

او گفت: «ما موضع سیاست خود را هدفمند به سطحی می‌بریم که به اندازه کافی محدودکننده باشد تا تورم را به 2 درصد برگردانیم. با نگاهی به آینده، رئیس بانک مرکزی افزود: «بازیابی ثبات قیمت احتمالاً مستلزم حفظ یک سیاست محدودکننده برای مدتی است. سوابق تاریخی به شدت نسبت به سیاست‌های سست‌کننده پیش از موعد هشدار می‌دهد.»

اقتصاد در حال پشت سر گذاشتن سه ماهه‌های متوالی رشد منفی تولید ناخالص داخلی است، تعریفی که معمولاً از رکود رایج است. با این حال، پاول و اکثر اقتصاددانان دیگر اقتصاد زیربنایی را در صورتی قوی می بینند که کند شود.

جفری روچ، اقتصاددان ارشد در LPL Financial گفت: «در اصل، پاول به وضوح بیان می‌کند که در حال حاضر، مبارزه با تورم مهم‌تر از حمایت از رشد است.

به نقطه

سخنرانی به طور غیرعادی کوتاه بود.

در حالی که رهبران فدرال رزرو، از جمله پاول، اغلب از سمپوزیوم جکسون هول به عنوان فرصتی برای تشریح تغییرات کلی سیاست استفاده کرده اند، اظهارات پاول در روز جمعه تنها حدود هشت دقیقه بود.

او این سخنرانی را با اشاره به این که «سخنانش کوتاه‌تر، تمرکز من محدودتر و پیام من مستقیم‌تر خواهد بود» معرفی کرد.

پاول گفت: ثبات قیمت بر عهده فدرال رزرو است و به عنوان پایه اقتصاد ما عمل می کند. بدون ثبات قیمت، اقتصاد برای کسی کار نمی کند.

بازارها منتظر نشست بعدی فدرال رزرو در ماه سپتامبر هستند تا ببینند آیا کمیته بازار آزاد فدرال تعیین کننده نرخ، سومین افزایش 0.75 درصدی متوالی را تصویب خواهد کرد یا خیر. پاول گفت که این تصمیم «به کلیت داده های دریافتی و چشم انداز در حال تحول بستگی دارد. در برخی مواقع، با سفت شدن بیشتر موضع سیاست پولی، احتمالاً کاهش سرعت افزایش‌ها مناسب خواهد بود.»

معامله گران در حال حاضر قیمت گذاری نزدیکی بین نیم تا سه چهارم واحد افزایش می دهند. طبق سنجش FedWatch گروه CME، تا صبح جمعه پس از سخنرانی پاول، احتمال حرکت 0.75 امتیازی 54.5 درصد بود.

نگاه به تاریخ

فدرال رزرو از درسی از گذشته به عنوان راهنمای خود برای سیاست فعلی استفاده می کند.

به طور خاص، پاول گفت: تورم 40 سال پیش سه درس را به فدرال رزرو فعلی ارائه می دهد: اینکه بانک های مرکزی مانند فدرال رزرو مسئول مدیریت تورم هستند، اینکه انتظارات حیاتی هستند و اینکه "ما باید تا زمانی که کار انجام شود به آن ادامه دهیم."

پاول خاطرنشان کرد که شکست فدرال رزرو در اقدام قاطعانه در دهه 1970 باعث تداوم انتظارات تورمی بالا شد که منجر به افزایش شدید نرخ بهره در اوایل دهه 1980 شد. در آن صورت، پل ولکر، رئیس وقت فدرال رزرو، اقتصاد را به رکود کشاند تا تورم را مهار کند.

پاول در حالی که مکرراً اظهار داشت که فکر نمی‌کند رکود یک نتیجه اجتناب‌ناپذیر برای اقتصاد ایالات متحده باشد، خاطرنشان کرد که اگر فدرال رزرو از نتیجه‌ای شبیه به ولکر اجتناب کند، مدیریت انتظارات بسیار مهم است.

پاول گفت: در اوایل دهه 1980، "در نهایت برای مهار تورم بالا و شروع روند کاهش تورم به سطوح پایین و باثبات که تا بهار سال گذشته عادی بود، به یک دوره طولانی مدت سیاست پولی بسیار محدود کننده نیاز بود." . "هدف ما این است که با اقدام با عزم راسخ از این نتیجه جلوگیری کنیم

منبع: CNBC

نظرات