بایدن قانون کاهش تورم را امضا کرد و حداقل نرخ مالیات شرکتی را 15 درصد تعیین کرد


پس از بیش از یک سال بحث بر سر هزینه ها، مالیات ها، اعتبارات مالیاتی و مقررات، رئیس جمهور جو بایدن سرانجام لایحه مالیاتی، بهداشتی و آب و هوای خود را امضا کرد - البته نسخه ای کاهش یافته از طرح 1.75 تریلیون دلاری Build Back Better که برای آن فشار می آورد.

رئیس‌جمهور قانون کاهش تورم را که به تازگی تغییر نام داده و در کنار آن، رهبر اکثریت سنا، چاک شومر، DN.Y. سناتور جو مانچین، DW. وا. و نمایندگان جیم کلیبرن، DS.C. و کتی کاستور، D-Fl.

بایدن در سخنانی پیش از امضای این لایحه گفت: با این قانون، مردم آمریکا پیروز شدند و منافع ویژه از دست رفت.

قانون جدید شامل سرمایه گذاری 369 میلیارد دلاری در سیاست های آب و هوا و انرژی، 64 میلیارد دلار برای تمدید یک سیاست تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه برای کاهش هزینه های بیمه درمانی، و حداقل مالیات شرکتی 15 درصد برای شرکت هایی است که بیش از یک میلیارد دلار در سال درآمد دارند.

انتظار می‌رود بسته هزینه‌ای 437 میلیارد دلاری، 737 میلیارد دلار درآمد را در دهه آینده افزایش دهد که بیشترین سهم ناشی از کاهش قیمت دارو برای دریافت‌کنندگان مدیکر و افزایش مالیات بر شرکت‌ها است. انتظار می رود که حدود 124 میلیارد دلار از افزایش اجرای IRS به دست آید، به این معنی که حسابرسی های سخت تر و مکرر برای ثروتمندان. پیش بینی می شود که این کسری بودجه را در طول یک دهه بیش از 300 میلیارد دلار کاهش دهد.

برای انجام یک معامله، بایدن مجبور شد برخی از قطعات مورد علاقه خود را از لایحه اصلی خود ، از جمله مراقبت از کودکان و کاهش مالیات برای طبقه متوسط، کنار بگذارد. مانچین، یک دموکرات محافظه‌کار، همچنین در اواخر این ماه از دموکرات‌ها عقب نشینی کرد تا اینکه او و شومر به توافقی دست یافتند که این لایحه را در اوایل ماه جاری پیش برد.

سناتور تازه‌کار کیرستن سینما، ایالت آریز، در آخرین لحظه تصویب در مجلس سنا را که به طور مساوی تقسیم شده بود، بر سر ماده‌ای که به اصطلاح خلأ بهره حمل‌شده را می‌بندد که به مدیران سهام خصوصی و مدیران صندوق‌های تامینی اجازه می‌دهد به میزان قابل‌توجهی کمتر پرداخت کنند، متوقف کرد. نرخ مالیات نسبت به اکثر مالیات دهندگان.

شومر هنگام معرفی رئیس جمهور، از مانچین به همراه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، دی کالیفرنیا و کارکنان کاخ سفید ”که تمام توان خود را برای تکمیل این لایحه به کار گرفتند” تشکر کرد.

این لایحه در 7 اوت با 51 بر 50 در سنای ایالات متحده بدون رای جمهوری خواهان به تصویب رسید. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، آرای تساوی را به صندوق انداخت و دموکرات‌ها را به پیروزی رساند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه این لایحه را با 220 رای موافق در مقابل 207 رأی به تصویب رساند .

بایدن در اظهارات خود خاطرنشان کرد که همه جمهوری خواهان کنگره به این اقدام رای منفی دادند.

بیایید شفاف باشیم. در این لحظه تاریخی، دموکرات‌ها در کنار مردم آمریکا قرار گرفتند و تک‌تک جمهوری‌خواهان در کنگره با علاقه خاصی به این رای موافق بودند.» ″تک تک.”

منبع: CNBC

نظرات