کورودا از BOJ نسبت به عدم اطمینان اقتصادی بالا هشدار می دهد و سوگیری سیاست آسان را تکرار می کند

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن (BOJ) روز دوشنبه نسبت به "ابهام بسیار بالا" در مورد چشم انداز اقتصادی هشدار داد و بار دیگر بر آمادگی بانک مرکزی برای افزایش محرک های محرک در صورت لزوم برای حمایت از بهبود شکننده تاکید کرد.

این اظهارات انتظارات بازار را تقویت می‌کند که BOJ در میان موج جهانی بانک‌های مرکزی که نرخ‌های بهره را برای مبارزه با تورم فزاینده افزایش می‌دهند، نقطه پرت باقی بماند.

کورودا گفت: «ابهام در مورد اقتصاد ژاپن بسیار زیاد است» با توجه به خطراتی مانند تأثیر همه‌گیری کووید-19، بحران اوکراین و افزایش هزینه‌های کالاها، و افزود که BOJ از نزدیک به دنبال تأثیر حرکت ارز بر اقتصاد است.

کورودا در یک سخنرانی در جلسه سه ماهه مدیران شعب بانک مرکزی گفت: «ما در صورت لزوم از اتخاذ گام‌های تسهیل پولی اضافی با توجه به ریسک‌ها تردید نخواهیم کرد».

کورودا همچنین دستورالعمل سیاست BOJ را تکرار کرد که این بانک انتظار دارد اهداف نرخ بهره کوتاه‌مدت و بلندمدت «در سطوح فعلی یا پایین‌تر حرکت کنند».

در گزارش سه ماهه ای که روز دوشنبه منتشر شد، BOJ ارزیابی خود را برای هفت منطقه از 9 منطقه منطقه ای ژاپن افزایش داد زیرا مصرف نشانه هایی از بهبود پس از ضربه همه گیری را نشان داد.

ین در برابر دلار کاهش یافته است زیرا انتظار می رود BOJ سیاست های پولی را بسیار سست نگه دارد و اختلاف بین برنامه افزایش نرخ تهاجمی فدرال رزرو ایالات متحده را افزایش دهد.

پس از اینکه نتایج انتخابات قوی ائتلاف حاکم ژاپن نشان داد که هیچ تغییری در سیاست پولی فوق العاده آسان وجود ندارد، دلار در روز دوشنبه به بالاترین سطح 24 سال اخیر ین صعود کرد. ادامه مطلب

بر اساس سیاست کنترل منحنی بازده، BOJ متعهد شده است که نرخ‌های کوتاه‌مدت را در -0.1٪ و بازده اوراق 10 ساله را در حدود 0٪ به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای افزایش تورم به هدف 2٪ نگه دارد.

در حالی که تورم در ماه می به مدت دو ماه متوالی از 2 درصد فراتر رفت که عمدتاً به دلیل افزایش هزینه‌های سوخت بود، کورودا با این دیدگاه که چنین تورمی فشار بر هزینه‌ها موقتی خواهد بود، از شانس افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت چشم پوشی کرد، مگر اینکه با رشد دستمزد بالاتر همراه شود.

رویترز

نظرات