شهر پایدار در دبی پلاستیک های یکبار مصرف را به کیسه های خرید پایدار تبدیل می کند

 اولین جامعه کاملاً پایدار در منطقه - از راه اندازی کمپین اجتماعی جدید "پلاستیک تا بوم" خبر داده است که هدف آن حذف آلودگی پلاستیک و کاهش استفاده از پلاستیک یکبار مصرف و تشویق ساکنان شهر پایدار به جمع آوری این است. نوع پلاستیک و تبدیل آن به کیسه های خرید پایدار به جای تبدیل آن به محل دفن زباله.

این کمپین به دنبال حمایت از ابتکار «ابتکار دبی» است که توسط اعلیحضرت شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی، برای خلاص شدن از شر بطری های پلاستیکی یکبار مصرف، راه اندازی شده است. در 1 جولای 2022 در دبی برگزار شد.

کیسه های بوم جدید از پلاستیک 100% بازیافتی ساخته شده است که توسط کودکان شهر پایدار با مشارکت دانش آموزان روستای سناد، بزرگترین مرکز توانبخشی افراد مصمم در منطقه برای تشویق مشارکت در چنین طرح های اجتماعی جمع آوری شده است. توسط سوپرمارکت زوم در اختیار ساکنین شهر قرار می گیرد.

صلاح حبیب، مدیر عامل شرکت Diamond Developers ، گفت: ما متعهد به حمایت از هدف ملی برای ممنوعیت کامل همه کیسه های یکبار مصرف در سراسر امارات تا سال 2024 هستیم. تاکنون موفق شده ایم انواع پلاستیک های یکبار مصرف را از حالت پایدار حذف کنیم. رستوران‌های شهر، و به لطف همکاری ساکنان، ما در حال برداشتن گام‌های بزرگی در حذف تدریجی کیسه‌های پلاستیکی هستیم و به ایجاد تأثیر مثبت در جوامع خود ادامه می‌دهیم و نقش خود را در تبدیل امارات متحده عربی به یکی از پایدارترین کشورهای دانشمند تأیید می‌کنیم.

وی تاکید کرد که این کمپین زیست محیطی در درازمدت به کاهش قابل توجهی در گردش کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف منجر می شود، زیرا تخمین زده می شود که هر کیسه پایدار جایگزین حدود 500 کیسه پلاستیکی یکبار مصرف در یک سال شود.

شهر پایدار قبلاً در سال 2018 تشویق به کاهش کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را از طریق ابتکار بومرنگ آغاز کرده بود که کیسه های دوستدار محیط زیست را با بازیافت پارچه های استفاده نشده تولید می کند.

منبع: Middleeaste-24

نظرات