اکونومیست: آیا کالاهای ارزان تر خبر از رکود می دهند؟

 قیمت نفت، فلزات و گندم در حال کاهش است. (اکونومیست)

یک کارگر در روز سه شنبه 9 مارس 2021 در کارخانه ذوب مس KGHM Polska Miedz SA در گلگوو، لهستان، لباس محافظ مقاوم در برابر حرارت می پوشد، در حالی که مس مایع در قالب ها جریان می یابد. نیکل پس از یک بازار سهام سقوط خود را از بالاترین سطح شش ساله افزایش داد. رکود به ریسک اشتها لطمه زد، در حالی که با کاهش نگرانی های عرضه، مس از سر گرفت.

جنگ در اوکراین جریانی از مواد خام را که قبلاً به دلیل لجستیک‌های لجستیکی، آب و هوای بد و سایر اختلالات محدود شده بود، مهار کرد. نتیجه افزایش قیمت ها بود. در ماه مارس، هر بشکه نفت خام برنت به 128 دلار رسید و قیمت گاز اروپا سه برابر بیشتر از دو ماه قبل بود. مس، یک روند تعیین کننده برای تمام فلزات صنعتی، به رکورد قیمت 10845 دلار در هر تن رسید. قیمت گندم، ذرت و سویا با درصد دو رقمی افزایش یافت. افزایش توربوشارژ تورم قیمت مصرف کننده، که با به چالش کشیدن اعتبار بانک های مرکزی، دلیل دیگری برای افزایش نرخ بهره به آنها داده است.

با این حال در هفته های اخیر باد تغییر کرده است. نفت در حدود 100 دلار در هر بشکه معامله می شود. مس برای اولین بار در 18 ماه گذشته به زیر 8000 دلار در هر تن رسیده است. فلزات به طور کلی 10-4JUdGzvrMFDWrUUwY3toJATSeNwjn54LkCnKBPRzDuhzi5vSepHfUckJNxRL2gjkNrSqtCoRUrEDAgRwsQvVCjZbRyFTL1achboDm کاهش یافته است، امیدواریم که روسیه به زودی روند رو به رشد خود را کاهش دهد. اما پیروزی ممکن است توخالی باشد - اگر اصلاً وجود داشته باشد.

نظرات