یلن هشدار داد که تورم در ایالات متحده به طور غیرقابل قبولی بالا است

جانت یلن وزیر خزانه داری امریکا

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده هشدار داده است که تورم در ایالات متحده "به طور غیرقابل قبولی بالا" است و کاهش افزایش قیمت ها "اولویت اصلی واشنگتن" خواهد بود.

داده های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که تورم مصرف کننده در ایالات متحده به 9.1 درصد رسیده است، بالاترین سطح از سال 1981.

ما در درجه اول از تلاش های فدرال رزرو حمایت می کنیم. او در یک کنفرانس خبری در بالی پیش از نشست وزرای دارایی گروه 20 گفت: آنچه که آنها برای کنترل تورم ضروری می‌دانند.

فراتر از آن، ما در حال برداشتن گام‌های خود هستیم که معتقدیم در کوتاه‌مدت برای کاهش تورم حمایتی خواهد بود - به‌ویژه آنچه که در مورد قیمت انرژی و ذخایر استراتژیک نفت انجام می‌دهیم.

وی افزود: «و همچنین کاری که ما برای ایجاد سقف قیمتی برای نفت روسیه و جلوگیری از افزایش احتمالی قیمت نفت در آینده انجام می دهیم.»

یلن افزود که تقریبا نیمی از افزایش قیمت ها در آخرین اعداد تورم ناشی از هزینه های بالای انرژی بوده است.

درباره انرژی از CNBC Pro بیشتر بخوانید

کارشناسان می گویند سرمایه گذاران به دنبال درآمد باید به این زیربخش انرژی نگاه کنند

گلدمن ساکس می‌گوید: Occidental Petroleum پس از رای خود در سال جاری بیش از حد خرید شده است:

با افزایش قیمت بنزین، وضعیت اقتصادی خودروهای الکتریکی بهتر می شود

یلن در پاسخ به این سوال که آیا کاهش تورم مهم‌تر از خطر رکود ناشی از نرخ‌های بهره بالاتر و کاهش رشد است، گفت که او معتقد است که اولویت اصلی باید کاهش تورم باشد زیرا بازار کار «در حال حاضر بسیار قوی است. ”

یلن گفت، با این حال، افزایش نرخ بهره می تواند اثر سرریزی به سایر اقتصادها داشته باشد.

دلار آمریکا قوی تر، ارزهای دیگر را نسبتا ضعیف تر می کند، اما می تواند صادرات آنها را ارزان تر و جذاب تر کند.

از یک طرف، می تواند توانایی آنها را برای صادرات تقویت کند که برای رشد آنها خوب است. از سوی دیگر، تا جایی که کشورها بدهی های دلاری دارند، می تواند مشکلات بدهی را - که در حال حاضر بسیار شدید است - دشوارتر کند.»

source

نظرات