به دلیل ترس از رکود، یورو در آستانه برابری با دلار آمریکا قرار دارد

 

یورو روز سه‌شنبه نزدیک به برابری دلار آمریکا بود، زیرا بحران تامین انرژی منطقه یورو و مشکلات اقتصادی همچنان باعث کاهش ارزش پول رایج شده است.

یورو در ساعت 10:05 صبح روز سه شنبه به وقت لندن با 0.4 درصد کاهش در حدود 10001 دلار معامله شد.

ترس از رکود در هفته های اخیر به دلیل افزایش عدم اطمینان در مورد تامین انرژی بلوک افزایش یافته است و روسیه تهدید کرده است که جریان گاز به آلمان و قاره وسیع تر را کاهش خواهد داد.

روسیه روز دوشنبه به طور موقت تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 را به دلیل تعمیر و نگهداری سالانه تابستانی متوقف کرد. تعلیق 10 روزه جریان گاز نگرانی‌ها از قطع دائمی عرضه گاز را برانگیخته است و به طور بالقوه آماده‌سازی عرضه زمستانی منطقه را از مسیر خارج کرده و بحران گاز را تشدید می‌کند.

چشم انداز یک رکود شدیدتر اقتصادی همچنین تردیدهایی را در مورد اینکه آیا بانک مرکزی اروپا قادر خواهد بود سیاست های پولی را به اندازه کافی تهاجمی برای مهار تورم بی سابقه بدون تعمیق درد اقتصادی اعمال کند، ایجاد کرده است.

جرمی استرچ، رئیس استراتژی G-10 FX در بازار سرمایه CIBC، روز سه شنبه به CNBC گفت: «این یک سطح روانی کلیدی و آشکار است که در اینجا بسیار در معرض تهدید است.

استرچ گفت که چشم انداز سقوط یورو به زیر این سطح بازتابی از ترس رو به رشد رکود در سراسر منطقه یورو است. این در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد چشم‌انداز قطع دائمی عرضه گاز روسیه و سرعت پایین‌تر ECB در تشدید سیاست‌های پولی در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی بزرگ صورت می‌گیرد.

بانک مرکزی اروپا در موقعیت بسیار بسیار دشواری قرار دارد. می‌توانید استدلال کنید که بانک مرکزی اروپا هم از نظر پایان دادن به خرید اوراق قرضه و هم در نظر گرفتن سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه نسبت به طرف مقابل دیر کرده است.»

وی افزود در حالی که بانک مرکزی اروپا در آخرین جلسه خود "به وضوح ترفندی را از دست داده است"، انتظارات تورمی در میان مدت به سمت آستانه هدف بانک مرکزی کاهش یافته است.

استرچ گفت: «این نشانه‌ای است که شاید در میان‌مدت تا طولانی‌مدت، این انتظارات تورمی لزوماً از نظر مادی کاهش نمی‌یابند، اما به وضوح از دیدگاه سیگنال‌دهی سیاست بانک مرکزی اروپا... نیاز به اقدام و اقدام سریع واضح است.»

منبع: CNBC

نظرات