پس از فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک، سهام توییتر 11 درصد کاهش یافت

سهام توییتر در معاملات پیش از بازار روز دوشنبه پس از اینکه ایلان ماسک گفت در حال تلاش برای پایان دادن به تصاحب 44 میلیارد دلاری خود از شرکت است، سقوط کرد.

سهام این شبکه اجتماعی 11 درصد کاهش یافت. تسلا، جایی که ماسک مدیرعامل آن است، حدود 6.5 درصد سقوط کرد.

روز جمعه، وکیل ماسک به هیئت مدیره توییتر اطلاع داد که می خواهد این معامله را لغو کند. این میلیاردر با تعداد ربات‌ها و حساب‌های جعلی در توییتر مشکل دارد و می‌گوید که این شرکت در مورد اینکه چقدر فعالیت در این سرویس معتبر است، صادق نیست.

از سوی دیگر، توییتر می‌گوید که اطلاعات مورد نیاز ماسک برای ارزیابی ادعای خود مبنی بر اینکه حساب‌های هرزنامه تنها 5 درصد از کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد را تشکیل می‌دهند را در اختیار ماسک قرار داده است، از جمله به اصطلاح firehose، جریان بدون فیلتر و بلادرنگ روزانه. توییت ها

محقق می گوید هدف ماسک برای مذاکره مجدد در مورد قیمت توییتر پشت خروج او از قرارداد است

برت تیلور، رئیس هیئت‌مدیره توییتر، گفت که این شرکت برای اجرای این توافق، اقدام قانونی را در دادگاه سلطنتی دلاور دنبال خواهد کرد.

ماسک روز دوشنبه با انتشار یک میم در مورد تمسخر مدیریت توییتر در مورد توافق ناموفق پاسخ داد. تصاویری از ماسک در حال خندیدن در کنار متنی است که ادعا می‌کند شرکت در تلاش است او را مجبور به خرید آن در دادگاه کند.

سخنگوی توییتر از اظهار نظر در مورد این میم خودداری کرد.

به گفته وکلا، دو طرف احتمالاً برای یک نبرد طولانی دادگاه آماده هستند. ماسک همچنین ممکن است با پرداخت یک میلیارد دلار هزینه جدایی برای جدایی مواجه شود.

ماسک یکی از محبوب ترین کاربران توییتر است که بیش از 100 میلیون دنبال کننده دارد. او از سایت رسانه های اجتماعی برای همه چیز استفاده کرده است، از ارتباطات شرکتی برای شرکت های مختلف خود گرفته تا ضربه زدن به پلتفرمی که قبلاً می خواست به دست بیاورد، زیرا قوانین محتوا و حساب های جعلی آن را درگیر می کرد.

ریچارد ویندزور، موسس شرکت تحقیقاتی Radio Free Mobile، گفت که تمایل ماسک برای "مذاکره مجدد" روی قیمت 54.20 دلاری که موافقت کرده بود برای توییتر بپردازد، احتمالاً دلیل خروج او از معامله بوده است.

از روز جمعه، ارزش سهام توییتر 32 درصد کمتر از قیمت معامله توافق شده ماسک بود. در حالی که ویندزور سهامدار توییتر نیست، او گفت که اگر بود الان می فروخت.

ویندزور روز دوشنبه به CNBC گفت: «هنوز بین فاندامنتال و قیمت سهام گسست وجود دارد».

اگر به برخی از مسیرهایی که بخش فناوری طی چند ماه گذشته رفته است نگاه کنید، می توانید ارزش توییتر را بین 13 [میلیارد] تا 15 میلیارد دلار قرار دهید که تقریباً 50 درصد کمتر از قیمت سهام امروز است. ”

نظرات