آینده اقتصاد جهانی چیست؟ کارشناسان در مورد تورم، رکود و (جهانی‌زدایی) در داووس 2022 صحبت می‌کنند.

در اقتصاد جهانی چه می گذرد؟ روسای صندوق بین‌المللی پول، بانک مرکزی فرانسه، سیتی و گروه کارلایل در مورد تورم، رکود و (جهانی‌زدایی) صحبت می‌کنند. منبع weforum.org

به جلسه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، در پادکست های گفتگوهای دستور کار گوش دهید، در اینجا مشترک شوید.

صندوق بین‌المللی پول رشد جهانی در سال 2022 را 4.4 درصد پیش‌بینی کرد، اما این پیش‌بینی‌ها به دلیل درگیری و پیامدهای تحریم‌ها در بازارهای جهانی به سمت پایین بازنگری می‌شوند.

بادهای معکوس و دمی که اقتصاد جهانی با آن مواجه است چیست و چه ترکیبی از سیاست‌ها در یک زمینه ناپایدار جدید مورد نیاز است؟

در این پانل در داووس 2022:

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول

جین فریزر، مدیر اجرایی سیتی

François Villeroy de Galhau، رئیس بانک مرکزی فرانسه

دیوید ام. روبنشتاین، بنیانگذار و رئیس مشترک گروه کارلایل

مجری: جف کاتمور، انکر، CNBC

کل جلسه را اینجا ببینید.

آیا خوانده ای؟

آیا ما به سمت یک رکود جهانی پیش می رویم و اگر چنین است چقدر باید نگران باشیم؟

چشم انداز اقتصاد جهانی

جف کاتمور، لنگر، سی‌ان‌بی‌سی: یک خوش آمدگویی بسیار گرم، همه، به پانل مجمع جهانی اقتصاد درباره چشم‌انداز جهانی. اسم من جف کاتمور است. من برای CNBC کار می کنم و شما مرا از دوشنبه تا جمعه به مدت 3 ساعت در صبح در حال انجام برنامه Squawk Box خواهید گرفت. بنابراین امیدوارم پس از اتمام این پانل، اگر قبلاً من یا CNBC را پیدا نکرده اید، تماس بگیرید و این کار را انجام دهید.

خوب بنابراین کاری که من می‌خواهم در اینجا انجام دهم این است که این پانل را با درگیر کردن شما، مخاطبان ما، قبل از شروع به پرسیدن سوالات از اعضای پانل خود شروع کنم. و از شما می خواهم که به من کمک کنید تا سوالات را به پنل ما هدایت کنم. و سوالی که از شما دارم این است که آیا به سمت رکود پیش می رویم یا خیر؟ و آنچه من از شما می خواهم و اجازه دهید فقط به شما بگویم، اتاق کاملا تاریک است، بنابراین اگر دست خود را بالا ببرید، اکثر اعضای پانل ما نمی توانند شما را شناسایی کنند. بنابراین مطمئن باشید و مطمئن باشید که لزوما در حال رای دادن دیده نخواهید شد. اما کاری که من می‌خواهم انجام دهم این است که فقط با بالا بردن دست از اتاق بپرسم، مغزها اینجا در مجمع جهانی اقتصاد اعتماد می‌کنند، از مخاطبانی که نگران هستند یا معتقدند که ما به سمت رکود می‌رویم. میشه لطفا دستتو بالا بگیری؟

"

تقریباً نیمی از شما احساس می کنید که رکود اقتصادی بسیار محتمل است و تعداد کمی از شما مطمئن هستند که می توان به فرود نرم دست یافت.

- جف کاتمور، لنگر، CNBC

باشه. تقریباً این برای من تقریباً نیمی از اتاق است. سر تکان دادن سر تکان دادن تقریبا نصف اتاق درست. باشه. اجازه بدهید یک سوال متفاوت از شما بپرسم. چه کسی معتقد است که اقتصاد جهانی فرود نرمی خواهد داشت و در نهایت سیاست گذاران در بانک های مرکزی و دولت ها و رؤسای مشاغل ما به اقتصاد جهانی کمک می کنند تا به فرود نرم دست یابد؟ چه کسی فکر می کند که این محتمل ترین نتیجه است؟ لطفا دستان خود را بالا ببرید. باشه. خب، این به هیچ وجه علمی نیست، اما با یک شمارش ساده دست ها در اتاق، می توانم بگویم که حدود نیمی از شما احساس می کنید که رکود اقتصادی بسیار محتمل است و تعداد کمی از شما مطمئن هستید که فرود را می توان به دست آورد. بنابراین فکر می‌کنم این حس بسیار خوبی از حال و هوای اتاق به ما می‌دهد. و البته این به من کمک می کند تا سوالاتم را در پنل خود شکل دهم.

و اجازه دهید پنل خود را معرفی کنم، زیرا آنها را مجبور کردم اینجا بنشینند و چند لحظه چیزی نگویند. و من فکر می کنم مهم است که آنها را وارد کنیم زیرا همه آنها افراد بسیار مهمی هستند که ارتباطات بسیار جالبی با اقتصاد جهانی دارند. بنابراین اجازه دهید با کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول شروع کنم. خوشحالم که در کنار ما هستید البته به نظر می رسد که شما با صحبت از تلاقی بلاهایی که در حال حاضر اقتصاد جهانی با آن مواجه است، لحن تقریباً برای این جلسه تعیین کرده اید. بنابراین امیدواریم که ما به برخی از این بلایای احتمالی رسیدگی کنیم و به این خواهیم پرداخت که چگونه سیاستگذاران می توانند به بهترین شکل با آنها مذاکره کنند.

فرانسوا ویلروی دی گالهو، رئیس بانک فرانسه، استقبال بسیار گرمی کرد. شما البته عضو شورای بانک مرکزی اروپا هستید. شما روز جمعه گفتید که اولویت کوتاه مدت ما مبارزه و تسلط بر تورم است. وقایع ما را از این جهت پیشی گرفته اند که کریستین لاگارد امروز به وضوح نشان داده است که بانک مرکزی اروپا اکنون چرخه افزایش نرخ بهره را در سال جاری آغاز می کند و حتی ممکن است در یک جلسه شاهد 50 امتیاز پایه باشیم. خواهیم دید. من عاشق شانه انداختن گالیک خیلی زود در پانل هستم.

جین فریزر مدیر عامل سیتی است که زمستان بی رحمانه ای را برای بازارها پیش بینی کرده است. نه در ابتدای سال، نه یک ماه پیش، در اکتبر 2021. بنابراین توپ کریستالی شما بسیار خوب کار می کرد. باید بگویم، شما همچنین در مورد از بین رفتن اقتصاد چین احتیاط کردید. بنابراین، دوباره، یک تماس بسیار پیشگیرانه دیگر بود. و من اکنون به جابجایی صندوق بازنشستگی خود فکر می کنم، با توجه به اینکه به نظر می رسد او در مورد آنچه که احتمال دارد در بازارها آشکار شود بسیار دقیق است.

و دیوید روبنشتاین، بنیانگذار و رئیس مشترک گروه کارلایل. از حضور شما در پنل عالی است. شما در 5 می به CNBC گفتید، تورم یک مشکل بوده است، اما نباید اینطور باشد

نظرات